Zanimivosti

KAKO JE NASTAL ČAJ PO VAŠEM OKUSU

V nagradnem natečaju Moj okus ste izmed 10.613 predlaganih okusov izbrali zmagovalca – eksotičen okus Salsa Mix z okusom acerole, ingverja, vanilije in manga. Zmagovalno mešanico je zamešal Franc Kuhar iz Puconcev. ki je za nagrado prejel letno zalogo čajev 1001 CVET.

Poglejte rezultate in preberite, kako je potekal natečaj, izbor in razvoj zmagovalnega sadnega čaja.

_________________________________________________________________________

Zmagovalec natečaja in avtor izbrane recepture, po kateri smo izdelali nov okus čaja Tropska vročica, je Franc Kuhar iz Puconcev. Ob tej priliki je prejel nagrado – letno zalogo čajev 1001 cvet, si ogledal, kako nastajajo čaji in, kar je najpomembneje, preskusil laboratorijske vzorce čaja po recepturi, ki jo je predlagal ter na potrditveni degustaciji skupaj s tehnologi in marketingom izbral najboljšo različico čaja.

Natečaj Moj okus smo pripravili ob 50. obletnici te priljubljene znamke čajev, z željo, da svojim porabnikom omogočimo izkušnjo razvoja izdelka od ideje do trgovine, in seveda zato, da prisluhnemo željam svojih zvestih porabnikov. V natečaju so lahko sodelovali vsi prebivalci Slovenije, svoj okus čaja pa so lahko sestavili s pomočjo posebne aplikacije na spletni strani www.1001cvet.si. Izmed ponujenih sestavin (različnega sadja, zelišč, arom in začimb), so izbrali poljubne in jih sestavili v unikatno čajno mešanico. Znamka 1001 cvet je na trgu sicer vodilna in zelo priljubljena med ljubitelji tega toplega ali hladnega naravnega napitka, vendar si nihče ni predstavljal, da se bo na natečaj odzvalo toliko uporabnikov. Kar 10.613 različnih predlogov se je zbralo na spletni strani v samo dveh mesecih. Strokovna komisija, ki so jo sestavljali predstavniki proizvodnje, razvoja, marketinga in prodaje, je zato imela zelo težko delo, ko je izbirala okuse ožjega izbora. Naposled je izbrala 229 okusov. Zanje smo na podlagi predlogov izdelali laboratorijske vzorce in na izločitveni degustaciji prišli do ožjega izbora 12 finalistov, ki smo jih objavili na spletni strani. Zdaj je bil končni korak izbora spet na strani uporabnikov. Pozvali smo svoje potrošnike, da glasujejo za svoj najljubši okus in tako določijo končnega zmagovalca.

In to je čaj, ki ga je predlagal Franc Kuhar. Glasovalce je najbolj premamila prav njegova eksotična čajna mešanica z delovnim imenom »Salsa mix«, sestavljena iz acerole, ingverja, vanilije in manga. Franc Kuhar doma ne kuha, pa je kljub temu »zakuhal« zmagovalno recepturo za prav posebno dišeč in zapeljiv sadni čaj. Upokojeni profesor zgodovine pravi, da je čaj nastal naključno, z izbiro sestavin, za katere je menil, da sodijo skupaj. Pri oddaji predloga mu je pomagala računalnika vešča hči Tanja Kuhar, ki tudi sama rada ustvarja v kuhinji in združuje najrazličnejše okuse in arome. Mango in acerola rasteta tudi v Braziliji, zato smo ga vprašali, ali je k sestavi čaja kaj prispevalo svetovno nogometno prvenstvo. Čeprav je velik nogometni navdušenec in je nekoč nogomet igral tudi sam, pa Franc pravi, da to na recepturo ni vplivalo. Prej to, da zelo dobro pozna različne eksotične sadeže, ki jih očitno zna tudi mojstrsko kombinirati.

Seveda je bilo za končen rezultat potrebno tudi veliko znanja naših tehnologov, ki so izbranim sadežem morali dodati še druge komponente ter določiti odstotek vsake v mešanici, da je ta dobila globoko, zapeljivo aromo. Izmed treh pripravljenih vzorcev, ki so se med seboj razlikovali le v detajlih, je Franc Kuhar skupaj z našimi predstavniki izbral enega, ki bo tudi zares zaživel na prodajnih policah.

Od končnega izdelka nas je ločilo le še nekaj ključnih korakov: Novemu čaju smo morali dati še ustrezno ime, ki bo v skladu s poimenovanji znamke 1001 cvet. Vsi naši čaji nosijo bolj ali manj mistična in domišljijska imena, to pa zato, ker vas čaji 1001 cvet s širokim izborov dišečih in aromatičnih okusov popeljejo na neštete kraje, vam pričarajo najrazličnejša doživetja in občutke (prijetne, seveda). Za nov čaj smo morali zasnovali tudi ustrezno »oblačilo«, embalažo torej, potem pa je sledil le še sklepni korak – proizvodnja in umestitev na prodajne police.

Tropska vročica je na prodajne police prišla jeseni 2014.

sadnicajtropskavrocica50g

 

Nazaj